Victor Fatael
(Master of Business Administration)
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
Tel: +49 (0)6151 8798-543
victor.fatael(at)eh-darmstadt.de
Seit August 2022 ist Victor Fatael als wissenschaftlicher Mitarbeiter offiziell Teil des IZGS Teams. Zuvor arbeitete er schon seit April 2019 als freiberuflicher Berater eng mit dem IZGS zusammen. Vor seinem Umzug nach Deutschland im September 2019 war er knapp sieben Jahre lang Wirtschaftsforscher in der Knesset, dem israelischen Parlament. Sein Tätigkeitsfeld umfasste unter anderem makroökonomische Prognosen, industriespezifische Analysen, internationales Benchmarking und das Steuersystem. Er arbeitete eng mit Abgeordneten und Vertretern unterschiedlicher Ministerien zusammen, um Auswirkungen potentieller Änderungen des Steuersystems hervorzusagen z. B. die der Anpassung der Verbauchssteuer auf Alkohol- und Tabakkonsum oder Energiesteueranpassungen auf den Kraftstoffverbauch. Vor seiner Zeit im Parlament war er Bankangestellter in Tel Aviv, Israel. Victor Fatael hat einen Master of Business Administration und einen B.A. in Economics von der Bar Ilan University in Ramat Gan, Israel.
Natural gas market for transportation in Israel - description and analysis. September 2019.
The proposal to cancel the excise tax benefit on diesel fuel for business usage and raise the excise tax on natural gas for all transportation purposes - description and analysis. March 2019.
Gender based price discrimination - the case of razor blades and body sprays in Israel. October 2018.
International Benchmark of deductible expenses: child care, daily allowance and business vehicle. April 2018.
A roadmap of the agriculture sector - data, contributions and challenges. February 2018.
Description and Analysis of Taxation on Cigarettes and rolling tobacco, consumption patterns, and state revenue. September 2017.
The Implications of the Strengthening of the Shekel on the Economy and an Analysis of Policy Tools. March 2017.
Analysis of the honey sector in Israel and proposed regulatory changes. March 2017.
The effect of changing the taxation scheme of alcoholic beverages on consumption patterns. February 2016.